fbpx

עומרי ישי
אמן חושים

אמן חושים שיעביר אתכם מסע מצחיק, מרגש, מגבש, ובעיקר מדהים בצורה בלתי רגילה.

לקחו חלק בחוויה:

ההבדל בין מנטליסטים לקוסמים

מנטליסטים הוא מושג שאתם יכולים להיתקל בו כאשר אתם מחפשים מופע בידור, כמו למשל אטרקציה עבור אירוע שאתם מתכננים. ואם נתקלתם במושג "מנטליסטים", סביר להניח שעל הדרך גם נתקלתם במושג קוסם למבוגרים. ואז אתם שואלים את עצמכם מה ההבדל, או שפשוט מניחים שמנטליסטים וקוסמים זה אותו הדבר. זהו הזמן להסביר אחת ולתמיד מה ההבדל הניכר בין מנטליסטים לקוסמים, וגם על כל השאלות הנלוות שמתעוררות מכך. למשל כמו מה ההבדל בין קוסם למבוגרים לבין קוסם אחר ואיך בכלל הכול קשור לאמני חושים.

אנחנו מניחים שאתם יודעים מה זה קוסמים ובטח פגשתם כמה כאלו במהלך חייכם או שלפחות ראיתם אותם בתוכניות טלוויזיה שונות. האסוציאציה הראשונה שעולה לנו בראש כאשר אנו שומעים את המושג קוסם זה לרוב שליפת שפן מהכובע וטריקים עם קלפים. לפעמים זה עלול להתפס כעניין ילדותי – ולא לגמרי סתם כך. קוסמים הם באמת פופולריים מאוד בקרב ילדים. אבל כאשר הקסמים מוגשים בצורה יותר בוגרת, עם יותר תחכום והומור שונה, זה יכול להיות מופע בידור המתאים גם למבוגרים. קהל מבוגר כמובן אינו מסתפק בטריקים פשוטים, הוא זקוק לרמה גבוהה יותר של ריגוש ולכן קוסם למבוגרים בדרך כלל נדרש להיות גם אמן חושים.

למעשה, אמני חושים ומנטליסטים הם שני שמות שונים של אותו הדבר. הם מתעתעים בחושים, מתעסקים באשליות וגורמים לכם להרגיש כאילו יש להם כוחות נסתרים. בדיוק משום כך, גם הכינוי קוסם למבוגרים יכול להתאים. אבל מנטליסיטים הם אינם קוסמים במובן הרגיל של המילה.

קוסמים לעומת מנטליסטים

קוסמים מתעסקים במופע בידור אשר בדרך כלל מבוסס על עקרונות של זריזות ידיים וכל מיני אשליות ויזואליות (וויזואליה היא מילת מפתח בכל הקשור לקוסמים) מסוגים שונים. כאשר הם עושים זאת בצורה טובה ויודעים לתת את השואו הם בהחלט יודעים להעניק מופע בידור מוצלח וחוויתי. כמובן שאין שום דבר על טבעי כאשר הקוסם מעלים דברים או גורם להם להופיע במקומות שונים, עם זאת, חוסר היכולת שלנו להבין כיצד זה אפשרי יוצר הפתעה וריגוש.

ועכשיו למנטליסטים! אלו הם למעשה אמני חושים המשתמשים בטכניקות אחרות, שונות מקוסמים, על מנת להפתיע, לרגש ולהדהים. גם במקרה הזה הקהל אינו מסוגל להבין כיצד זה אפשרי ולכן מרגיש כאילו מדובר במעשים שם ממש כמט על טבעיים. מנטליסטים אינם נזקקים לציוד שבעזרתו ינסרו את העוזרת שלהם, וגם לא שפנים ויונים. מנטליסטים שמים את הדגש על שימוש בטכניקות של טלפתיה, פאראפסיכולוגיה, סוגסטיה ודמיון מודרך. באמצעות טכניקות שכאלו הם יודעים להתל בקהל למטרות בידור ברמה הגבוהה ביותר. רבים מתייחסים אל אמני החושים כאל תחום בעולם הקוסמות, ואפשר להבין זאת.

קוסם למבוגרים בדרך כלל משלב את שני העולמות. הקהל המבוגר פחות תמים מן הסתם, ולא יוצא מגדרו כאשר הקוסם שולף זר פרחים מהשרוול. על מנת לבדר את הקהל המבוגר יש צורך ברמה גבוהה יותר של תחכום ולכן קוסם למבוגרים מגיש לקהל מופע המורכב כולו מרכיבים מעולם הקוסמות בשילוב טכניקות של אמני חושים.

שימו לב שמנטליסט מומלץ אינו נמדד אך ורק בזכות ביצועיו הטכניים. המטרה היא ליצור מופע בידור ולא תצוגה טכנית של טריקים. לכן מנטליסטים מוצלחים הם אנשי בידור לכל דבר, ממש שחקנים היודעים לנהל אינטראקציה עם הקהל.

מנטליסט עומרי ישי
מנטליזם הופעה
מופע אמנות חושים
חייגו אלי
× לוואטספ